Наші новини

Харків – місто ідей та інновацій

Харків, безумовно, є одним із кращих міст України за всіма параметрами. Що робить міська влада для того, щоб харків'яни хотіли жити, працювати і розвиватися в рідному місті, щоб наші кращі ідеї і світлі голови не покидали батьківщину, а міжнародні партнери пишалися співпрацею з нами, – про це та багато іншого ми говорили з начальником Управління інноваційного розвитку та іміджевих проектів Харківської міської ради Вікторією Грецькою-Миргородською.

— Вікторіє, які основні завдання вашого Управління?
— У нас є два важливих напрямки роботи. Перше – це іміджеві заходи, які пронизують будь-яку сферу життєдіяльності міста та втілюють Стратегію розвитку Харкова, розроблену в 2016 році за результатами «круглих столів»     із залученням широкого загалу. Ми також відкриті для нових ідей і пропозицій, яких немає в цій Стратегії, але які будуть працювати на благо нашого міста. Другий напрямок нашої роботи – це інноваційний розвиток Харкова. Але для нас інновації – це не обов'язково щось принципово нове, а те, що дозволяє збільшити ефективність в рази, оптимізувати ту чи іншу діяльність. Також варто відзначити, що в жовтні минулого року Харків визнано найкращим інноваційним містом України за версією експертів «Kyiv Smart City Forum 2018».


— На чому будується інноваційний розвиток Харкова?
— По-перше, ми взяли за основу останні тенденції та яскраві проекти, які реалізуються в усьому світі, і спробували їх адаптувати до харківських реалій. Наприклад, це наша школа створення соціальних проектів на отримання грантів Open Grants School, яка вже третій рік буде проходити в Харкові. Аналогів цій школі в Україні немає, тому ми готові ділитися своїм досвідом і з іншими українськими містами.

— Чого навчають в муніципальній школі написання грантів?
— Ця школа вчить харків'ян писати грантові заявки для отримання соціального фінансування їхніх проектів. Таким чином, ми залучаємо інвестиції в наше місто для реалізації соціальних проектів в різних сферах життя. Ми вчимо писати заявки для отримання грантів як від місцевих, так і від міжнародних донорів. Близько 100 абітурієнтів, відібраних за результатами анкетування, проходять безкоштовне навчання протягом двох з половиною місяців, після чого їх проекти беруть участь в конкурсі на отримання муніципальних грантів. У попередні два роки муніципальне фінансування отримали дев'ять проектів. Крім того, пройшовши таку школу, її випускники можуть кваліфіковано працювати з будь-якими грантодавцями. В цьому році ми плануємо запрошувати в нашу школу не тільки українських лекторів, а й представників міжнародних донорів.


— Вікторіє, розкажіть, будь ласка, докладніше про щорічну ярмарку стартапів у Харкові. Чи будуть втілюватися в життя унікальні ідеї харків'ян?
— Ярмарок стартапів також буде проходити в Харкові вже третій рік поспіль. Спочатку це був конкурс, який дозволяв збирати розробки студентів та науковців. Щорічно ми збираємо близько 40 унікальних проектів, близько десяти з яких виграють конкурс. В цьому році ми уклали меморандум з Каразінською бізнес школою для об'єднання наших зусиль і систематизації цієї роботи. Основна проблема стартапів у чому? Вони, як правило, важко помітні. Їх автори часто не володіють знаннями, необхідними для просування своїх проектів. Зараз ми проводимо дослідження, щоб зрозуміти, які додаткові курси і інструменти потрібні інноваторам для того, щоб вони вміли продавати свій продукт. Для цього ми плануємо створити муніципальну школу стартапів, де б харків'ян вчили тому, як просувати свій продукт.

Два основних завдання муніципалітету – це бути майданчиком для комунікацій і допомагати у розвитку. Адже, якщо стартап переростає в серйозний проект – це і нові робочі місця, і додаткові доходи міста від податків, і підвищення рівня життя харків'ян в цілому. Чим більше стартапів втілюється в життя, тим краще розвивається наша економіка. Ми живемо в епоху, коли світом правлять мозок  і нові технології, тому зацікавлені в просуванні ідей наших фахівців. Таким чином, ми працюємо над організацією призового фонду для учасників щорічного ярмарку стартапів, щоб вони мали можливість розвиватися далі.

Kharkiv Fashion відкриє нові імена у світі моди і дизайну



— Як ще ви допомагаєте розвиватися харків'янам, зокрема нашим виробникам?
— Для цього у нас є такий важливий напрям діяльності як розвиток кластерних систем. У світі система кластерів успішно працює вже більше 20 років. Це щось середнє між кооперативами і асоціаціями, коли на одній території об'єднуються представники того чи іншого бізнесу в групи за інтересами. Але якщо асоціація спрямована більше на захист своїх інтересів, то кластер спрямований на отримання прибутку всередині своєї групи. Так, завдяки муніципалітету в Харкові був створений Кластер легкої промисловості та дизайну, оскільки в Україні найбільш динамічно розвиваються легпром і харчопром. Якщо кластеру вдається отримати велике замовлення, і вони не можуть виконати його окремо, то разом вони можуть його освоїти на 150% і потім чесно поділити прибуток. Наша роль спочатку була системоутворюючою і навчаючою новим підходам. Далі це стало виливатися в нові іміджеві проекти, такі як Kharkiv Fashion. Це не просто модні покази, а можливість розвитку нашої легкої промисловості, просування українських дизайнерів і зростання продажів. В цьому році до харківського кластеру хочуть приєднатися виробники з сусідніх міст, що дозволить зробити Kharkiv Fashion дизайнерською площадкою всієї Східної України. Крім того, ми готові навчати і допомагати харківським виробникам виходити на міжнародні ринки. Оскільки міська влада приймає участь в різних міжнародних переговорах, в тому числі з містами-побратимами, то ми маємо можливість виводити представників наших кластерів на зовнішні ринки. Таким чином, ми просуваємо імідж Харкова і України на світовому рівні і допомагаємо розвиватися нашим виробникам і талановитим дизайнерам.

Якщо ми не будемо заявляти про себе з точки зору іміджу, ми не зможемо на рівних розмовляти з міжнародними інвесторами. Тому, на фоні нестабільної ситуації на Сході України, нам важливо показувати, що Харків – це спокійне місто, що стабільно розвивається, із безліччю можливостей. І дуже важливо, що Харківський міський голова Геннадій Кернес робить усе можливе, щоб саме так все і було.



— Яким буде Kharkiv Fashion в цьому році?
— Цього року найяскравіша подія Східної України в сфері моди та дизайну Kharkiv Fashion відбудеться з 21 по 23 березня на Арт-заводі «Механіка». Крім традиційних показів, у рамках проекту пройде форум, який буде включати в себе лекції від провідних експертів модної індустрії України, майстер-класи, цікаві не тільки працівникам сфери моди, але і всім гостям заходу. На подіумі можна буде побачити як дизайнерські колекції, так і одяг торгових марок. Таким чином, ми даємо можливість просування і тим, і іншим, на український і міжнародний ринки. Традиційно гостей свята моди чекає design market від провідних виробників одягу та багато цікавих сюрпризів. Також, в рамках Kharkiv Fashion пройде III Всеукраїнський конкурс молодих дизайнерів Start Fashion. Конкурс дає можливість молодим талантам представити свої роботи перед експертами fashion-індустрії і вийти в світ великої моди. Ми відкриті    до всього нового і готові підтримувати нашу талановиту молодь у всіх їхніх починаннях.

— Вікторіє, які ще проекти планує реалізувати ваше Управління в цьому році?
— У вересні ми плануємо провести Міжнародний юридичний форум спільно з Національною юридичною академією ім. Ярослава Мудрого. Крім того, в цьому році ми приступаємо до розробки Стратегії розвитку Харкова на наступне десятиліття. Наша мета – бути містом-лідером в Україні з інновацій та іміджевих проектів.


Made on
Tilda